עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
page
Filter by Categories
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
זירת המומחים
חוק ומשפט
מהירות מופרזת
מידע ומאמרים
נהיגה בשכרות
נהיגה בשלילה
נהיגה ללא רישיון
נהיגה תחת השפעת סמים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
שלילת רישיון
תאונות דרכים

תאונה בלי ביטוח צד ג' – איך נמנעים מתשלומי נזק

צוות האתר
תאונה בלי ביטוח צד ג' – איך נמנעים מתשלומי נזק

בכל מה שקשור לתאונות דרכים הנזקים הם גדולים ובדרך כלל גם "מתנפחים" ע"י השמאים, כך שללא ביטוח מתאים אנו עשויים לסבול ממכה כלכלית קשה מנשוא. אחד המקרים שממחישים זאת על הצד הטוב ביותר הוא המקרה של ביצוע תאונה כאשר אין לכם ביטוח צד ג' למרבה הצער. במצבים שכאלה יש חשש שמא תסתבכו ולא תוכלו לעמוד בהוצאה. בשורות הקרובות תקבלו את כל המידע שיעזור לכם להתמודד עם כך בדרך הטובה ביותר שרק אפשר.

המשמעות של תאונה ללא ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' הוא ביטוח שנרכש בנפרד מביטוח החובה, בין אם לבדו ובין אם כחלק מהביטוח המקיף. מאחר והוא אינו מוגדר בגדר חובה, הרי שכל עיקרו הוא כיסוי נזק שייגרם לרכושו של אחר וכלל לא לנזקי גוף, המבוטחים בביטוח החובה. ביטוח צד ג', אם כן, נועד להיות מופעל כאשר אנו פוגעים ברכושו של אחר, ברכבים, עמודי תאורה, שלטים וכו'. המשמעות של תאונה ללא ביטוח צד ג' היא שכל פגיעה ברכוש כתוצאה מתאונה שנגרמה על ידינו "באשמתנו" תכוון את כל ההוצאות הכספיות אלינו ולא אל חברת הביטוח.

יעוץ משפטי להימנעות מתשלומי נזק

תשלומי הנזק בגין תביעה של צד ג' יכולים להיות יקרים מאוד כתלות בנזק שנגרם. מאחר והנזק כבר נגרם, כל שנותר לכם הוא למצוא את הדרך לחמוק מתשלומי הנזק או לחלופין, להקטין אותם עד למינימום האפשרי. כל תחום הביטוח הוא משפטי לחלוטין, כך שהדרך לצלוח את המשימה היא לקבל ייעוץ מתאים מעורך דין שמתמחה בדיני תעבורה. איש מקצוע זה יוכל להנחות אתכם בדיוק כיצד לפעול (ואף יפעל בשמכם באמצעות יפוי כוח מתאים) על מנת להוכיח כי התאונה התרחשה שלא באשמתכם וע"י כך לגרום לתביעת הביטוח להיות מופנית לחברה שמבטחת את הרכב האחר.

הדרך לכך אינה פשוטה אך היא אפשרית. למעשה, מרגע שעורך דין מטעמכם יפעל, חברת הביטוח הנגדית תבצע שיקול דעת מושכל באשר לסיכויי ההצלחה ובמידה של ספק, היא עשויה להימנע מעימות משפטי ולנסות להגיע לפשרה מתאימה. כמובן שהדרך הטובה ביותר היא להוכיח כי התאונה נגרמה באשמת הרכב האחר ובכך לא רק שתחמקו מתשלום הנזק לצד ג', אלא אף תוכלו ליהנות מתיקון של הנזקים ברכב שלכם ולצאת ידכם על העליונה.

ומה עושים כשאין ברירה? 

במקרה הטוב, לא תצטרכו לשלם תשלומי נזק בגין תביעת צד ג', אך תמיד יכול להתרחש גם הגרוע מכל. מילא הנזק שנגרם לרכב ישן ומרופט שנפגע, אך מה עושים כאשר גרמתם לנזק קשה יותר ברכב חדש? הסכומים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים ואף למעלה מכך, סכומים שאינכם יכולים לעמוד בהם. במקרים שכאלו ניתן לפנות לבנק בבקשה להלוואה כאשר הבנק מצידו עשוי לסרב או להגביל את מסגרת האשראי שלכם. במקום להסתבך עם הבנקים או חברות האשראי, כשאין ברירה ניתן תמיד לפנות אל האפיק של לקיחת הלוואה חוץ בנקאית. לא, אין מדובר בשוק האפור או השחור אלא פנייה אל חברה לגיטימית, שפועלת ברישיון משרד העבודה ולה אישור להעניק הלוואות בפיקוח.

היתרון שבלקיחת הלוואה חוץ בנקאית הוא היעדר הפגיעה במסגרת האשראי של הבנק שלכם, גמישות מירבית בתנאי החזר ההלוואה, ללא צורך בערבים וקבלת הכספים במהירות שיא בצ'ק, מזומן או העברה בנקאית. זו הדרך הנכונה, היעילה והמהירה ביותר כאשר מומלץ מאוד להתקשר עם סוכנות ביטוח שמעניקה את השירות במסלול שאינו מוצמד כעירבון לכספי הפנסיה או קרן ההשתלמות שלכם. התקשרות עם סוכנות שכזאת תבטיח לכם תנאים טובים, שקיפות והוגנות, ותאפשר לכם להחזיר את ההלוואה בראש שקט ובתשלומים נוחים שלא ילחיצו.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן