עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
page
Filter by Categories
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
זירת המומחים
חוק ומשפט
מהירות מופרזת
מידע ומאמרים
נהיגה בשכרות
נהיגה בשלילה
נהיגה ללא רישיון
נהיגה תחת השפעת סמים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
שלילת רישיון
תאונות דרכים

פוליגרף ונהיגה בקלות ראש

צוות האתר
פוליגרף ונהיגה בקלות ראש

יש מקרים משפטיים רבים שנשמעים לאדם הפשוט מסובכים למדי. נהיגה בשכרות, דין פלילי, ענות מקדמיות, יש כל כך הרבה מושגים שלא מובנים וצריך שמישהו יעשה בהם סדר. מתי אפשר לעבור בדיקת פוליגרף? האם היא קבילה? מתי צריך לפנות לעורך דין? זה הזמן לכל התשובות.

מה יחסי הגומלין בין פוליגרף לעולם המשפט?

בדיקת פוליגרף נקראת בדיקת האמת אם כי היא לא בהכרח כזו. בדיקת פוליגרף היא בסך הכול בדיקה בה נרשמים כל המדדים והסימנים שאפשר לזהות על גוף הנבדק בעזרת מכשור מתקדם. הולכת חשמלית בעור, דופק, לחץ דם וכן הלאה אלו הם מדדים שנמדדים ויכולים להסביר לבודק האם הוא נלחץ, ובכך האם הוא דובר משקר, וזאת כמובן לפי השוואת המדדים בעת שנשאל שאלה פשוטה יחסית או כאשר לא נשאל בכלל. בעולם המשפט בדיקת הפוליגרף יכולה להיות קבילה כראייה בעיקר אם מדובר במקרים של מילה כנגד מילה ולא בדין הפלילי, שהוא בעייתי יותר בכלל חשיבותו והשלכותיו.

מהן טענות מקדמיות ומתי הן נחוצות?

כאשר אדם מסוים מואשם בדין פלילי כלשהו, מוגש נגדו כתב אישום אך מיד לאחר מכן הוא יכול לטעון כמה טיעונים שיכול להיות ישנו את כתב האישום ובמקרים מסוימים אפילו יבטלו אותו. טענות אלו נקראות טענות מקדמיות. טענות אלו לא יכולות להיטען בכל משפט ויש להם תנאים שנכתבו בחוק. למשך, יכול להיות שלאותו אדם יש חסינות ואי אפשר להגיש נגדו כתב אישום, כמו למשל חברי כנסת. יכול להיות שכבר יש תהליך אישום נגדו, אולי כתב אישום ואולי משפט בגין אותה עבירה. יכול גם להיות שיש טעות בכתב האישום ומיוחס לו אישום שלא קשור אליו בכלל, אולי אין סמכות להגשת כתב אישום במצב זה וכן הלאה.

מהו דוח תאגיד?

כאשר אתם מבצעים עבירת תנועה ונתפסים, אתם צריכים למצות את הדין לפי החוק. עם זאת, יש בעייתיות מורכבת יותר כאשר מדובר על רכב חברה. רכב החברה אינו רשום על שם הנהג ובמקרה וצילמה אתכם מצלמת מהירות או מצלמת רמזור, על מי מוטל הדוח? דוח תנועה כזה נקרא דוח תאגיד והוא למעשה רשום על שם החברה שעל שמה רשום הרכב. במצב כזה אי אפשר להעניק נקודות לחברה שכן לא מדובר בנהג פרטי, אך מסיבה זו הדוח מוכפל לעתים פי 4. הנהג הוא זה שצריך לשאת בנקודות כדי שהקנס יחזור לרף הנוכחי.

מכתב חנינה לנשיא בעונשי תחבורה

מכתב חנינה לנשיא דוגמא טובה כיצד אפשר להקל על עונשים בתחום התחבורה ושלילות רישיון הנהיגה. שימו לב שבמצב כזה ובכלל חנינות כליות לנשיא בנושאים אחרים יש צורך להגיש את הבקשה לפי הנהלים המסודרים ובעת הנכונה ורק לאחר שהסתיימו כל ההליכים המשפטיים נגד אותו אשם, כאשר יש להיעזר בעורך דין לצורך הבקשה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

בית משפט לתעבורה

בית משפט לתעבורה

עבורה – טענות מקדמיות בבית משפט לתעבורה טענה מקדמית היא טענה אשר מעלה נאשם בבית משפט כאשר לרוב מדובר בסוג

קרא עוד »
דילוג לתוכן