עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
page
Filter by Categories
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
זירת המומחים
חוק ומשפט
מהירות מופרזת
מידע ומאמרים
נהיגה בשכרות
נהיגה בשלילה
נהיגה ללא רישיון
נהיגה תחת השפעת סמים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
שלילת רישיון
תאונות דרכים

קבלת פיצוי כספי ממקום העבודה בעקבות תאונת דרכים

צוות האתר
קבלת פיצוי כספי ממקום העבודה בעקבות תאונת דרכים

איך משיגים פיצוי כספי לאחר שנקלעתם לתאונה בדרך לעבודה

זה קורה לאנשים רבים: תאונת דרכים בדרך אל העבודה או תאונה שמתרחשת בתוך מקום העבודה, מובילה לפציעה ובעקבותיה לבעיות בתפקוד. במקרים מסוימים, הפציעה כה קשה עד כי העובד מתקשה לשוב למשרה שלו, או שנאלץ לסיים את עבודתו לתמיד. כאשר מתקבל פיצוי כספי הולם ממקום העבודה או מהביטוח הלאומי, הוא עשוי לפרנס זמנית, את האדם שנפגע, אשר יכול להחלים ולחפש במקביל עבודה אחרת המתאימה למוגבלות החדשה שלו ולצרכיו. אבל מה צריך לעשות בכדי לקבל את הכספים עצמם? סיוע של פרקליט לענייני תעבורה יכול בהחלט לסייע ולקדם את קבלת הפיצוי.

מתי תקבלו פיצוי כספי על תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה?

בניגוד למקרה של פיצויי פיטורין אשר מתקבלים בכל מקרה במצב של סיום העסקה ביוזמת המנהלים וגם, באופן חלקי, כשעובד מתפטר בעצמו מן העבודה, במקרים של תאונות דרכים זה לא תמיד מובן מאליו שהארגון יישא באחריות כלשהיא ויפצה את העובד. התנאי לכך שתאונת דרכים תוגדר כתאונת עבודה, הוא שהיא תתרחש במהלך יום העבודה וכחלק בלתי נפרד ממילוי תפקידו של העובד – למשל כשמדובר בעובדי שטח שנוהגים ממקום למקום במסגרת משרתם, או במהלך נסיעה אל מקום העבודה וממנה בחזרה הביתה – במקרים בהם מדובר במקום עבודה נייח.

בסיטואציות ש"עומדות בתנאי החוק", הארגון שבו עובד האדם שנפצע יהיה מחויב להשתתפות בפיצוי כספי כלפיו. הגשת תביעה אל חברת הביטוח של המעסיק כמו גם אל ביטוח לאומי, היא הפעולה הנדרשת בכדי להשיג את הכספים האמורים, שיתקבלו לאחר הצגת מסמכים מתאימים. ליווי של פרקליט מומחה לענייני תעבורה יהיה נחוץ במיוחד, בכדי לוודא שלא חסר שום מסמך או הוכחה, כמו גם לצורך ניסוח הדברים בפני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי וייצוג מתאים.

באילו מצבים ניתן לתבוע את המעסיק באופן ישיר?

כאשר באופן מוחלט וברור מדובר בתאונת דרכים שהתרחשה במסגרת העבודה והיא מוגדרת בתור כזו על פי החוק, ניתן לתבוע את המעסיק על כך שלא ניתנו לעובד התנאים המתאימים לנהיגה בטוחה, למשל כאשר הרכב בו נסע לא עבר טיפולים בזמן או שהעובד נהג במשך שעות רבות מדי, מעל התקרה שהחוק מתיר לנהיגה.

משוכות בדרך להשגת הפיצוי

במצבים אחרים, שבהם התאונה התרחשה כחלק מנסיעה שאיננה לצרכי מילוי התפקיד באופן מובהק, עלולה להיות בעיה לקבל פיצוי מהמעסיק ישירות וכן מחברת הביטוח שלו ומהביטוח הלאומי. סיטואציות כאלה יכולות להתרחש כאשר, למשל, העובד היה בדרכו לעבודה אך עצר בדרך בכדי לאכול, או להוריד את ילדיו בבית הספר וכדומה, כאשר מטרת הנסיעה – מבחינתו – הייתה ההגעה לעבודה, אך בפועל הוא לא באמת נסע ישירות לשם והתאונה התרחשה בכל זאת. מצבים "גבוליים" שכאלה יכולים להוביל, לעיתים, להכרה בתאונת הדרכים כתאונת עבודה, אך לשם כך נדרשת בקיאות של עורך דין לדיני תעבורה ויכולת להוכיח אחריות מסוימת של מקום העבודה על הנסיעה עצמה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

בית משפט לתעבורה

בית משפט לתעבורה

עבורה – טענות מקדמיות בבית משפט לתעבורה טענה מקדמית היא טענה אשר מעלה נאשם בבית משפט כאשר לרוב מדובר בסוג

קרא עוד »
דילוג לתוכן