עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
page
Filter by Categories
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
זירת המומחים
חוק ומשפט
מהירות מופרזת
מידע ומאמרים
נהיגה בשכרות
נהיגה בשלילה
נהיגה ללא רישיון
נהיגה תחת השפעת סמים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
שלילת רישיון
תאונות דרכים

מהן הזכויות של עובד המעורב בתאונת דרכים?

צוות האתר
מהן הזכויות של עובד המעורב בתאונת דרכים?

הזכויות של עובד בעת מעורבות בתאונת דרכים במסגרת העבודה לא תמיד ידועות ויש מספר נושאים שחשוב לדעת.

בכל יום אנו נוסעים אל העבודה ובכל יום אנו חוזרים מהעבודה. חלקנו נוסעים לאורך היום למקומות שונים מטעם העבודה. אצל חלקנו, העבודה היא הנסיעה, ואנו נמצאים במשך כל שעות העבודה בדרכים. ככל שאנו נמצאים יותר בנסיעות כך עולה הסבירות להיות מעורבים בתאונת דרכים. על אף שאין אנו חושבים על נושא הזכויות של עובד שמעורב בתאונת דרכים, זהו נושא שיכול להיות מאוד רלוונטי לעובד שנקלע לתאונת דרכים.

מכיוון שיש כל כך הרבה חוקים, סעיפים ותקנות ויש הרבה מאוד מצבים שאינם תמיד ברורים, לא תמיד אנו יודעים מהן זכויות העובד שכל אחד ואחד מאיתנו זכאי להן. הבנה של החוקים הללו, תאפשר לנו, היה ונצטרך, לקבל את זכויותינו ולממש את זכאותנו ובכך להקל על חיינו במצבי חולשה.

מתי תאונה נחשבת כתאונת עבודה?

כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים, התאונה תיחשב כתאונת עבודה רק כאשר היא נעשתה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה אל הבית. בשלבי ההוכחה, חשוב להראות כי המסלול היה שגרתי ולא הייתה סטייה מהמסלול שאינה קשורה לעבודה.

מעבר לכך, יהיה צורך להוכיח כי הנזק שנגרם לאדם, נעשה ישירות כתוצאה מהעבודה. כך, יהיה ניתן להתקדם בתהליכי התביעה השונים ולקבל את הזכויות של עובד באופן מלא בעת תאונת עבודה מבלי להסתבך בבירוקרטיה מתסכלת ומתישה וכמובן, מבלי לבזבז כסף מיותר.

הזכויות של עובד בעת מעורבות בתאונת דרכים

ביטוח לאומי הנו המוסד המטפל בזכויות העובד בעת מעורבות בתאונת דרכים כמו במקרים אחרים הנוגעים לענייני עבודה (דמי אבטלה, דמי לידה ועוד). הוא זה האמון על כך שהעובד יקבל את הפיצויים המתאימים ואת הטיפולים הנדרשים.

על פי חומרת התאונה, העובד יכול להשאר בביתו או להיות מאושפז בבית החולים. ובכדי למנוע הפסד כספי, ומתוך הכרה במצב שלו, העובד זכאי לדמי מחלה המשולמים על ידי ביטוח לאומי ועל ידי המעסיק (בתלות במספר הימים ובגובה השכר). גם לתקופת ההחלמה והשיקום ישנם חוקים שתומכים בעובד שנפגע והם מאפשרים קבלת טיפול ושיקום בכדי להחזירו לפעילות.

היה והפגיעה בעובד הובילה לנכות, גם במקרה זה ישנו גיבוי וניתן להגיש בקשה לדרגת נכות שיכולה להוביל לקצבה חודשית או חד פעמית שתכנס לחשבון העובד. היבט חיובי בהקשר הנכות הוא שאם העובד מסוגל לחזור לעבודתו גם במצב של הנכות הזמנית, הוא ימשיך לקבל את הקצבה ואם הוא אינו יכול לעבוד כלל בעקבות הפגיעה הוא יכול לקבל קצבה לצמיתות.

במקרים כאלו, חשוב מאוד שתתעדו כל נתון וכל מידע מרגע התרחשות התאונה ומלאו את כל הטפסים הנדרשים באופן מפורט ומלא. היו יסודיים בכדי שתוכלו להוכיח את טענתכם בהמשך ולקבל את מלוא זכויותיכם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

הוצאה לפועל והחוק

הוצאה לפועל והחוק

ההוצאה לפועל- מה זה אומר? בישראל מתפקדת לשכת ההוצאה לפועל, שתפקידה הוא לבצע הליכים ביצועיים – מנהלתיים בהוראת בית המשפט

קרא עוד »
דילוג לתוכן