עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
page
Filter by Categories
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
זירת המומחים
חוק ומשפט
מהירות מופרזת
מידע ומאמרים
נהיגה בשכרות
נהיגה בשלילה
נהיגה ללא רישיון
נהיגה תחת השפעת סמים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
שלילת רישיון
תאונות דרכים
עבירות תעבורה בצבא: כיצד מתמודדים איתן בסדיר ומילואים?

בין אם אתה חייל סדיר או מילואימניק, החוק היבש מתייחס אליך קצת אחרת כשאתה עובר עבירת תנועה. בית הדין הצבאי הופך לכתובת הראשית, במקום בית הדין האזרחי, אך הוא אינו מטפל בכל עבירות התנועה וישנם הליכים מסוימים שדורשים הכרות עם חוקים נוספים, לצד חוקי התנועה. עו"ד צבאי הוא כתובת לגיטימית לכל חייל בסדיר או במילואים שעובר עבירת תנועה ורוצה ייצוג מול בית הדין הצבאי, אבל עוד לפני כן כדאי להכיר את כל הפרטים.

אילו עבירות מוגשות לבית הדין הצבאי?

החוק מציין רשימה ארוכה של עבירות המוגשות לבית דין צבאי לתנועה לאחר שהחייל ביצע את העבירה. בין היתר ניתן למצוא ברשימה עבירות כמו מעבר באור אדום, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, שימוש בטלפון ללא דיבורית במהלך נסיעה, אי עצירה בתמרור עצור וכן תאונת דרכים – לפי הגדרות מסוימות של רבות חבלה ונזק.

בכל מקרה כזה תוגש תביעה לבית הדין הצבאי כנגד החייל והוא יצטרך לשכור את שירותיו של עו"ד צבאי שיוכל לסייע לו לנסח כתב הגנה וללוות אותו בדיון.

האם חייבים לקחת עו"ד צבאי?

על פי החוק, חייל רשאי לקבל ייצוג מעו"ד המתמחה בתעבורה, גם אם אינו עו"ד צבאי. עם זאת, אותו עו"ד יהיה זקוק לאישור מיוחד לייצוג במסגרת בית הדין הצבאי ולכן עדיף לקצר תהליכים ולבחור בעו"ד שכבר מוכר לצבא ומייצג באופן קבוע חיילים או אנשי מילואים בתיקי תעבורה המוגשים לבית הדין הצבאי.

מה כולל התהליך בתוך בית הדין הצבאי?

התהליך הצבאי כולל הגשה של כתב אישום על ידי הגורמים הצבאיים בבית הדין לתנועה שמתנהל למעשה תחת בית הדין הצבאי. החייל או המילואימניק יישפטו מול שופט, ממש כמו בבית דין אזרחי ויוכלו לקבל כאמור ייצוג של עו"ד צבאי לפי הצורך והרצון. הנאשם יוכל לקבל את כתב האישום, לעבור עליו עם עו"ד ולנסח כתבי הגנה.

בחלק מהעבירות, בעיקר הקלות שבהן, אין המלצה גורפת להיעזר בעו"ד. בעבירות משמעותיות, למשל עבירת נהיגה בשכרות או תאונת דרכים, חשוב לבחור עו"ד צבאי שיוכל ללוות את הדיונים בבית המשפט.

בית הדין הצבאי יכול להחליט לפסול את רשיונו של החייל, להוסיף נקודות או לתת עונשים אחרים לפי החוק. עו"ד צבאי יוכל לערער על העונש ולייצג את החייל עד להגעה להסדר טיעון.

איך בוחרים עו"ד צבאי?

כאמור, מומלץ לבחור עו"ד צבאי שיש לו רקע וניסיון בייצוג חיילים ואנשי מילואים מול בית הדין הצבאי. עו"ד זה צריך להכיר על בוריים את חוקי הצבא ואת חוקי התעבורה בישראל. בנוסף, כדאי כאמור לבחור עו"ד שכבר מוכר לצבא וכבר עבר את תהליכי ההסמכה לייצוג במסגרת הצבא ומול בית המשפט הצבאי.

כדי לעבור את משפט התעבורה הצבאי בשלום – כדאי להיעזר באיש מקצוע מוסמך ולהקפיד על כללי ההתנהגות ועל התהליכים כפי שבית המשפט מגדיר אותם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן