עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
asakim
page
Filter by Categories
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
זירת המומחים
חוק ומשפט
מהירות מופרזת
מידע ומאמרים
נהיגה בשכרות
נהיגה בשלילה
נהיגה ללא רישיון
נהיגה תחת השפעת סמים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
שלילת רישיון
תאונות דרכים

איזה התמחות לבחור בלימודי משפטים?

צוות האתר
איזה התמחות לבחור בלימודי משפטים?

האדם הקדמון לא נזקק לעורך דין, אולם בימינו חוקים ותקנות הם חלק בלתי נפרד מיותר ויותר תחומי חיים, כך שלעורכי דין יש ביקוש הולך וגובר, ובנוסף לימודי משפטים כוללים בתוכם התמחויות ספציפיות.

למעשה, כבר במהלך לימודי משפטים יש לבחור תחום התמחות ולתת עדיפות לקורסי בחירה רלוונטיים – ובכך לשפר משמעותית את הסיכוי להתקבל לסטאז' במשרד עורכי דין שאכן מתמחה בתחום זה, סטאז' שפותח דלתות רבות בהמשך הדרך, מושך לקוחות רבים ובאופן כללי מבטיח קריירה מתגמלת, הן מבחינה כספית והן מבחינת האתגר המקצועי והסיפוק בעבודה.

אילו התמחויות קיימות במסגרת לימודי משפטים?

מסלול אחד הנחשב יוקרתי במיוחד בו ניתן להתמחות במסגרת לימודי משפטים הוא המשפט הפלילי. עורכי דין פליליים הפכו בשנים האחרונות, ולמעשה עוד קודם לכן, לכוכבי תקשורת והעובדה כי הם עוסקים במקרים מרתקים רבים ובתיקים בעלי עניין ציבורי הופכת את התחום למבוקש מאוד. מי שרוצה להתמחות בתיקים פליליים ימצא עצמו מן הסתם לומד קורסים דוגמת "סייגים לאחריות הפלילית" או "רפואה משפטית" (הדוגמאות לקוחות מתוך הידיעון של אוניברסיטת תל אביב, אולם קורסים זהים, או דומים, מוצעים במסגרת לימודי משפטים ברוב האוניברסיטאות והמכללות המעניקות תואר ראשון במשפטים).

תחום אחר, שהופך רלוונטי יותר ויותר בשנים האחרונות ובמיוחד ככל שנוכחות האינטרנט בחיינו מתעצמת, הוא קניין רוחני. בהתאם, ישנם יותר ויותר קורסים בלימודי משפטים העוסקים בסוגיות בתחום זה, שיש בו גם יסוד חזק של פילוסופיה ומוסר, ובהם "הקניין הרוחני ותעשיית התרופות" או "דיני זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי".

גם דיני עבודה הוא תחום התמחות נחשב – וחשוב, בעיקר בעולם בו זכויות עובדים הן כבר לא מובנות מאליהן. "רגולציה והסדרת התנהגות במקום העבודה" הוא רק דוגמה אחת לקורסים בתחום.

החוק הוא גם כלי לשינוי חברתי, ובמיוחד בתקופות בהן הרשויות האחרות (המחוקקת והמבצעת) סובלות מרפיון, ולא מעט עורכי דין מקדישים זמן, מרץ וכישורים לפעילות ברוח זו. מי שגם רוצה לשנות את העולם ימצא עצמו מן הסתם בקורסים העוסקים בסוגיות אלה, דוגמת "המעמד המשפטי של המיעוט הערבי בישראל", "דיני רווחה" וכו'.

ללכת עם הלב או עם הראש?

השאלה הראשונה אותה שואל את עצמו כל מי שפונה אל לימודי משפטים ומודע לחשיבות הבחירה של הקורסים ה"נכונים" כצעד ראשון להתמחות ספציפית, היא באיזו התמחות לבחור.

בפרט ישנה הדילמה הנצחית, האם ללכת עם הלב או עם הראש, כלומר האם לבחור תחום המעניין את הסטודנט לעתיד (או בהווה) או להעדיף תחום שיש בו פרנסה רבה יותר.

תשובה חד משמעית, באופן טבעי, אין, אולם מחקרים עדכניים מגלים כי עניין בעבודה ואתגר תורמים לרווחתו של האדם לא פחות, וכנראה שאף יותר, מהכנסה גבוהה, ומאחר שממילא אי אפשר לדעת אילו תחומי התמחות יניבו הכנסות גבוהות בעוד מספר שנים, הרי שעושה רושם שמוטב ללכת עם הלב גם כשבוחרים התמחות בלימודי המשפטים.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

הוצאה לפועל והחוק

הוצאה לפועל והחוק

ההוצאה לפועל- מה זה אומר? בישראל מתפקדת לשכת ההוצאה לפועל, שתפקידה הוא לבצע הליכים ביצועיים – מנהלתיים בהוראת בית המשפט

קרא עוד »
דילוג לתוכן