054-530-7226

על המולטנובה ועל מכמונות מהירות נוספות

נהיגה במהירות מופרזת הפכה למכת מדינה של ממש. בין אם זהו סגנון החיים המהיר והקצבי הנותן אותותיו גם בכביש, בין אם זהו הדם הישראלי החם שגורם לנו להיות עצבניים בין היתר גם בכביש או בין אם זהו חוסר כבוד לחוקים ולתקנות- כיום נראה כאילו הרוב נוהג במהירות גבוהה יותר מזו המותרת בחוק.
כיצד מתמודדות עם התופעה רשויות האכיפה בישראל? מהם הכלים המשמשים אותן כדי למגר את התופעה? על כך במאמר הבא.

מכמונות מהירות להפחתת מימדי תופעת הנהיגה במהירות מופרזת

הכלי המרכזי במאבק נגד תופעת הנהיגה במהירות מופרזת הוא מכמונות מהירות או בשמן הנוסף מצלמות מהירות. מצלמות אלה מבוססות על דרכי הפעלה ועל חוקים פיסיקאליים שונים, אך במהותן הן זהות ומטרתן לחשב את מהירות הנסיעה של הרכבים ולזהות כאשר המהירות גבוהה מזו שמאפשר החוק.
דוגמא למצלמות מהירות כאלה היא למשל ממא"ל מולטנובה תוצרת שוויץ, הנחשבת לאחת מהמצלמות המתקדמות והמשוכללות ביותר. מצלמה זו פועלת על בסיס מנגנון של רדאר דיגיטלי שקשה מאוד להבחין בו תוך כדי נסיעה והיא מבוססת על עיקרון של "אפקט דופלר" במסגרתו משדרת אנטנת המכשיר אלומה אלקטרומגנטית לאורך הכביש. בעוד הרכבים חוצים אלומה זו נמדדת מהירות הנסיעה שלהם על-ידי המכשיר, וכאשר נמצא כי המהירות עולה מעל לסף המהירות המותרת על-פי חוק מופעלת המצלמה ומתעדת את מספר רכבו של "הנהג העבריין". קיימים שני סוגים של מצלמות ממא"ל מולטנובה (ממא"ל מולטנובה 6F וממא"ל מולטנובה A6F), שההבדלים העיקריים ביניהן הוא במיקום ההתקנה שלהן (על גבי ניידת המשטרה או על גבי עמודים) ובמשך הזמן שבו הן מצלמות (המצלמות מסוג ממא"ל מולטנובה A6F מצלמות 24 שעות ביממה לעומת מקבילתה שמצלמת רק כאשר היא מוצבת בתוך הניידת ומופעלת). משטרת. הממל"ז הוא כלי נוסף בו נעשה שימוש כדי לתפוס את עברייני המהירות. זהו מכשיר הנראה כמו אקדח והפועל על קרן לייזר המודדת את מהירותם של העצמים אליהם האקדח מכוון. מד לייזר זה מופעל ידנית או באמצעות התקנתו על-ידי חצובה.

להישמע לחוקי התנועה

לרשות משטרת ישראל קיימים אמצעים נוספים לאכיפת המהירות המותרת, כגון: ואסקאר ומכמונת הדבורה ואלו שרוצים להכיר היטב את כל הכלים הללו יוכלו להעמיק בקריאה בנושא. באופן כללי, הדרך הטובה ביותר להימנע מהסנקציות המוטלות על נהגים בשל ביצוע עבירות נהיגה במהירות מופרזת היא פשוט לנהוג בזהירות ולהישמע לחוקי התנועה.